Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 12 september 2012

Explain a website

Explain a website kan man nog ha behov av ibland. Det kan ju vara bra att instruera eleverna hur man tar sig vidare på en sida utan att stå bredvid och göra det eller om eleven är hemma. Öppna appen och ta dig in på den webbsida du vill visa. Sätt igång inspelningen och du kan prata till det du visar eller skriva  med olika tjocka pennor. Det finns också en markör som visar var du trycker på sidan så att tittaren enkelt kan följa med men då detta används går det inte att klicka på länkar. Suveränt verktyg för lärare men kanske även för elever som vill visa något.


2 kommentarer:

  1. Perfekt App när man ska visa en nyutvecklad webbsida för en kund.

    Även om man ska visa något för sin sambo som inte är så teknikintresserad.

    SvaraRadera