Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 31 december 2015

Nearpod teacher+student


Nearpod är en app skapad för att få till ett responssystem i klassrummet utan att behöva köpa ytterligare devices om man redan har ipads. Läraren kan via sin app (endast iphone) lägga in material som eleven når via sin (finns både som ipad och iphone). Allt går även bra att använda via datorer och det kan ju vara bra för läraren då det kan vara lite pilligt att arbeta med att lägga in saker i en lite iphone. Att däremot se resultaten fungerar utmärkt i iphonen.
I beskrivningen av appen står det att man kan använda den till att låta eleven se lärarens presentationer, svara på frågor (quiz), ge sitt enskilda svar på en diskussionsfråga och för läraren att se resultaten av svaren.
                                                                             





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar